Luomme yrityksellesi korkeatasoisen, luotettavan ja vaikuttavan identiteetin.
Brändi-ilmeen suunnittelu sisältää tyypillisesti vähintään logon, värien ja typografian suunnittelun sekä ohjeistuksen niiden käytöstä. Yrityksen tai tuotteen ilme voidaan suunnitella täysin puhtaalta pöydältä tai se voi olla olemassa olevan ilmeen modernisointi säilyttäen brändin jo aiemmin saavuttaman tunnistettavuuden. Uudelleenbrändäys tarjoaa mahdollisuuden päivittää imagoasi vahvistaen olemassa olevan asiakaskunnan uskollisuutta ja/tai tavoittamalla täysin uusia kohderyhmiä.
Taustatyö ja konseptointi
Jotta tiedetään millaista vaikutusta ja keneen ollaan tekemässä, perehdymme yritykseen ja tuotteeseen tai palveluun, selvitämme kilpailijat sekä kohderyhmät ja niiden ostokäyttäytymisen. Ideoimme yhdessä asiakkaan kanssa mahdollisia uusia tapoja tehdä toimivaa markkinointia ja kuuntelemme mikä on aiemmin toiminut ja mikä ei. Laadimme tämän pohjalta strategisen ehdotuksen brändisi viestinnästä ja markkinoinnista.
Logon ja brändi-ilmeen suunnittelu
Graafisen ilmeen suunnittelun tarkoituksena on luoda yritykselle tai tuotteelle yksilöllinen ja tunnistettava visuaalinen ilme – brändi-ilme. Logo ja liikemerkki voidaan suunnitella täysin puhtaalta pöydältä tai se voi olla olemassa olevan logon modernisointi säilyttäen brändin jo aiemmin saavuttaman tunnistettavuuden. Suunniteltua yritys- tai tuoteilmettä hyödynnetään kautta linjan verkkosivuilla, esitteissä, mainoksissa, tuotepakkauksissa, käyntikorteissa, sosiaalisessa mediassa ja kaikkialla missä yritys tai tuote näkyy ja kuuluu.
Graafisen ohjeiston ja brändikirjan toteutus
Graafinen ohjeisto on yritys- tai tuoteilmeen ja logon käytön ”ohjekirja” yrityksen henkilökunnalle ja muille yrityksen aineistojen kanssa työskenteleville. Graafisessa ohjeistuksessa esitellään logo, sen käyttötavat eri tilanteissa, tunnusvärit ja typografia eli fontit, niiden leikkaukset ja muotoilut. Graafinen ohjeistus voi sisältää myös esimerkkejä logon käytöstä vaatteissa, autoissa, liiketilojen teippauksissa tai vaikka kahvimukissa. Yrityksen tai tuotteen brändi-ilmeestä voidaan laatia myös laajempi brändikirja (brand book) jossa esitellään tarkemmin visuaalisen ilmeen lisäksi ns. ”tone of voice”, eli brändin persoonallisuus ja arvot.
Uuden ilmeen jalkautus eri kanaviin
Uuden brändi-ilmeen jalkauttaminen eri markkinointikanaviin edellyttää ilmeen päivittämisen kaikissa materiaaleissa kuten verkkosivuilla printtimainonnassa ja sosiaalisessa mediassa, varmistaen kaikkialla yhtenäisen brändikokemuksen. Päivittäisessä kommunikoinnissa brändi-ilme tuodaan esiin kouluttamalla henkilökuntaa käyttämään uutta yhtenäistä tapaa viestiä ja uusien materiaalien käyttöönottoa asiakasviestinnässä.
Pyydä tarjous
Pyydä tarjous yritysilmeen suunnittelusta tai uudistuksesta. Lähetä meille tarjouspyyntö if.mf1730981138r@itn1730981138yym1730981138 tai soita 010 375 8500
Kysy meiltä lisää
Kalle Koivula
Creative Director, Founder
+358 50 523 6263
if.mf1730981138r@alu1730981138viok.1730981138ellak1730981138
Heta Koivula
CEO, Founder
+358 40 736 5824
if.mf1730981138r@alu1730981138viok.1730981138ateh1730981138